Hírek : A BMW kettős győzelemmel lett úrrá a kanadai tébolyon |
A BMW kettős győzelemmel lett úrrá a kanadai tébolyon
f1hirek.hu 2008.06.22. 15:53
Kubica nyert :B
Egyre jobban utááálooom Hamiltont :@
Kanadában a jelek szerint nem lehet unalmas F1-es futamot rendezni! A tavalyi káosz után ezúttal is tetőfokára hágott az izgalom, rengeteg megcsúszás, és Hamilton figyelmetlensége is komolyan befolyásolta a végeredményt. Az viszont elvitathatatlan, a BMW Sauber már régóta megérdemelte ezt a sikert.
A Kanadai Nagydíjat tehát Robert Kubica nyerte, aki tavaly itt Montrealban horrorisztikus balestet élt túl, mögötte pedig csapattársát, Nick Heidfeldet intették le. Ez volt a BMW Sauber első győzelme, ami kapásból dupla lett. A dobogó 3. fokára David Coulthard állhatott fel.
Száraz időben sorakozott fel a mezőny a rajtrácsra - tisztelet a kivételnek, Vettel és Button a bokszutcából indult -, de a mogorva felhők, és az erős szél is jelezte, hogy a későbbiek folyamán valóban megérkezhet a meteorológusok által "beígért" eső.
Az időmérő után a többség által élesen kritizált pálya a rajtig megújult, a kritikus 10-es kanyar, és még több más pont is új aszfaltborítást kapott.
|
A rajt az idei év egyik legsimább startja volt, senki nem koccant neki senkinek, a túlzott óvatoskodás tehát meghozta az eredményét.
Az élen Lewis Hamilton megtartotta első helyét, és bár Räikkönen bepróbálkozott Kubica mellett, a lengyel is tartotta a 2. pozíciót. Kicsit hátrébb Nico Rosberg rajtolt remekül, a fiatal német az első kanyarkombinációban megelőzte Fernando Alonsót.
Ezt követően kezdetét vette a nem túl látványos vonatozás. Az élen Hamilton egyre nagyobb előnnyel vezetett Kubica előtt, de a BMW Sauber mögött is csak tisztes távolban haladt Räikkönen.
A trió mögött jobban összerázódott a mezőny, ez pedig néhány unaloműző jelenetet eredményezett. A mezőny talán két legnagyobb nyomás alatt lévő pilótája gondoskodott arról, hogy a sorrend ha csak minimálisan is, de változzon. Nick Heidfeld ránézésre is nagyon agresszíven vezetett, Nelsinho Piquet pedig a Toyota duójának legyűrésével hívta fel magára a figyelmet.
Ekkor azonban egy teljesen ártalmatlannak látszó szituációnak - ha nem is közvetlenül - komoly következményei lettek. Adrian Sutil autója valamiféle műszaki probléma miatt csendesen megállt a pálya szélén a 12. körben. Ezzel valójában nem is lett volna probléma, de mivel a pályamunkások nem tudták kiemelni a Force Indiát, és az szép lassan elkezdett égni a hirtelen megszűnő menetszél miatt, pályára küldték a biztonsági autót.
A mezőny összerázódott tehát, Hamilton jó 6 másodperces előnyét bukta el, de kicsit később ennél is többet. Amikor ugyanis bokszutcába már tankolás céljából is be lehetett hajtani az első öt helyezett pilóta egyből be is hajtott. Hamilton, Kubica, Räikkönen, Rosberg és Alonso állt ki tehát egyszerre.
A bokszutca kijáratában azonban még piros volt a lámpa, de ezt nem mindenki érzékelte. A szervizeléssel leghamarabb végző Kubica és Räikkönen még lefékezett a kijáratban, ám Lewis Hamilton későn eszmélt, és hátulról felöklelte Räikkönent. A vb-pontverseny éllovasai számára ekkor véget ért a Kanadai Nagydíj, hiszen a Ferrari és a McLaren is üzemképtelen lett. A Hamiltonba belecsúszó Rosberg orrkúpcsere után folytathatta.
|
Az eddigi éllovasok így végezték |
Miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, a sorrend teljesen a feje tetejére állt. A korábbi élmezőny két talpon maradó képviselője, Kubica és Alonso a középmezőnybe esett vissza, a 10. és 11. helyre. Azonban az előttük haladók még nem voltak kint kerékcserén, így ez a sorrend nem volt reális. Az élen Nick Heidfeld zavartalanul száguldhatott, és akkora előnyre tett szert, hogy márkatársa elé térhetett vissza, ezzel pedig valójában megőrizte első helyét, hiszen a hátralévő 40 körre elegendő üzemanyagot kapott.
A német éppen Kubica és Alonso elő tért vissza, akik ugye még a biztonsági autós fázisban voltak kint szervizelni. A német a nehéz autóval nem sokat kekeckedett csapattársával, de Alonsót már nem engedte el, a spanyol beragadt a BMW mögé.
Időközben szép sorjában azok is érkeztek a bokszutcába, akik eddig még nem voltak tankolni, így kialakult a valós sorrend, ami így festett: Kubica, Heidfeld, Alonso, Coulthard, Barrichello és Kovalainen. Ez azonban gyorsan megváltozott, ugyanis Alonso kiszállt a versenyből. A kétszeres világbajnok váltója Heidfeld mögött megadta magát, és a Renault a falnak csapódott - ezzel valószínűleg egy dobogós helyezés lett oda. Alonso azonban annyit még ki tudott csiholni az R28-ból, hogy leguruljon az aszfaltról, így a versenyben maradtakat megkímélte attól, hogy a safety car bejöjjön eléjük.
A bokszutcában újabb érdekes jelent játszódott le, Nakadzsima Kazuki ugyanis leszakadt orrkúppal igyekezett befelé, de a Williams maga alá gyűrte a légterelőt, így irányíthatatlanul a bokszutcát a pályától elválasztó falnak ütközött.
22 körrel a futam vége előtt Kubica érkezett második és egyben utolsó tankolással egybekötött kerékcseréjére. A lengyel a rövid látogatás után az élre állt vissza, csapattársa, Heidfeld elé. Még bőven volt hátra, de az első BMW-győzelem ott volt a küszöbön, sőt, a duplázásra is nagy volt az esély.
Massa közben remek helyzetfelismerő képességéről tett tanúbizonyságot, amikor az előtte egymással tusakodó Kovalainent és Barrichellót egyszerre hagyta faképnél. A brazil örömét tovább növelhette, hogy értékes pontokért folyta a csata, a ferraris így már 4. lett - egészen addig, amíg ki nem állt tankolni.
Kubica vezető helyét senki nem veszélyeztette, csapata is csak annyit kért tőle, hogy hozza haza ezt a győzelmet. Heidfeldre David Coulthard (!) jelentett volna veszélyt, ám a skót rontott, és bár pozíciót nem vesztett, de hátránya megnőtt a BMW-ssel szemben.
A 4-5. helyen a Toyota duója haladt, akiket Barrichello ajándékozott meg ezekkel a helyezésekkel, a brazil ugyanis elvétette az egyik kanyart. A rutinos hondás pilótát később Massa is legyűrte, az utolsó pontot pedig Sebastian Vettel birtokolta néhány körrel a vége előtt.
|
A végeredmény a hajrában már csak annyiban változott, hogy, Massa befurakodott a két Toyota közé.
Az elsők két helyen tehát a két BMW Saubert intették le, a német-svájci alakulat totális sikert aratott Montrealban. A dobogó 3. fokára a pódiumra hosszú idő után visszatérő David Coulthard állhatott fel, a skót is joggal örülhetett.
A pályafutása első futamgyőzelmét elkönyvelő Kubica ezzel a 10 ponttal - valamint Hamilton és Räikkönen nullázásával - összetettben is az élre állt, 4 ponttal vezet a 38 pontos Hamilton és Massa előtt.
Kanadai Nagydíj 2008. június 8. vasárnap |
Végeredmény |
1. |
|
Robert Kubica [BMW Sauber] |
1ó36:24.447 |
10 pont |
2. |
|
Nick Heidfeld [BMW Sauber] |
+ 16.495 |
8 pont |
3. |
|
David Coulthard [Red Bull Racing] |
+ 23.352 |
6 pont |
4. |
|
Timo Glock [Toyota] |
+ 42.627 |
5 pont |
5. |
|
Felipe Massa [Ferrari] |
+ 43.934 |
4 pont |
6. |
|
Jarno Trulli [Toyota] |
+ 47.775 |
3 pont |
7. |
|
Rubens Barrichello [Honda] |
+ 53.597 |
2 pont |
8. |
|
Sebastian Vettel [Toro Rosso] |
+ 54.120 |
1 pont |
9. |
|
Heikki Kovalainen [McLaren-Mercedes] |
+ 54.433 |
|
10. |
|
Nico Rosberg [Williams] |
+ 54.749 |
|
11. |
|
Jenson Button [Honda] |
+ 1:07.540 |
|
12. |
|
Mark Webber [Red Bull Racing] |
+ 1:11.299 |
|
13. |
|
Sébastien Bourdais [Toro Rosso] |
+ 1 kör |
|
Leggyorsabb kör |
|
|
Kimi Räikkönen [Ferrari] |
1:17.387 (14. kör) |
|
Kiesők |
14. |
|
Giancarlo Fisichella [Force India] |
54. kör |
|
15. |
|
Nakadzsima Kazuki [Williams] |
49. kör |
|
16. |
|
Fernando Alonso [Renault] |
47. kör |
|
17. |
|
Nelsinho Piquet [Renault] |
42. kör |
|
18. |
|
Kimi Räikkönen [Ferrari] |
20. kör |
|
19. |
|
Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes] |
20. kör |
|
20. |
|
Adrian Sutil [Force India] |
14. kör |
|