Hírek : Esőverseny Monacóban? – elszabadulhat a pokol… |
Esőverseny Monacóban? – elszabadulhat a pokol…
2008.05.25. 12:17
Monaco és eső. No meg a kipörgésgátló hiánya. Amennyiben ez a trió megvalósul (kettő már eleve adva vagyon), akkor már csak az feszíthetné tovább a húrt, ha a rajtnál nem lehetne eldönteni, hogy mi várható a futam során, de a pálya még vizes, s a csapatok emiatt kockáztatni kényszerülnek. Mint anno 1997-ben, amikor például a Williams versenyzői száraz időjárásra készültek, ami hamar a vesztüket okozta. Egy rossz döntés ugyanis ilyenkor eldöntheti a teljes versenyt, sőt szűkebb időkben még egy világbajnokság sorsát is...
Michael Schumacher a második helyről várta a rajtot, ám Ő a tartalék autóval vágott neki a futamnak, ami esős versenyre volt felkészítve.
Az élről Heinz-Harald Frentzen rajtolhatott, Schumachert pedig Villeneuve követte. A gumiválasztások aztán el is döntötték az első kanyar sorrendjét. A két Williams autó csak totyogott a vízben, mialatt Schumacher és a mezőny többi része kilőtt. A kanyarban Frentzen már csak harmadik volt, ugyanis a negyedik helyről jövő Fisichellának is sikerült elmennie mellette.
Az első kört Schumacher úgy teljesítette, mint akinél elment minden adás. A célvonalhoz már 6.654 másodperces előnnyel érkezett, s ebben benne volt az a pillanat is, amikor a célegyenes előtti fordulónál majdnem a falhoz csapta autóját. Az egész talán csak a tv-nézők számára volt idegőrlő, Schumacher remekül fogta meg az autót, és már a következő kanyarba is csúszva tette be magát. Neki ez feküdt...
A Williams autói pedig tovább szenvedtek. A célegyenesben Ralf Schumacher is elment Frentzen mellett, így a sorrend Schumacher, Fisichella, R. Schumacher, Frentzen, Barrichello, Herbert volt az első hatban. Villeneuve egyre hátrébb csúszott a mezőnyben.
Egy körrel később a két McLaren versenyzője nullázta le a technikát. David Coulthard éppen ott, ahol most szombaton elszállt, vágódott bele a falba, de ezúttal a bal oldaliba. Meg is állt, a forgalommal szemben. A versenyzők pedig próbálták kikerülni, ezért kihúzódtak a jobb szélre, amit pedig Mika Häkkinen vett észre későn és rombolt a jobb oldalon. Ezzel vége is volt a versenyüknek, az ezüstnyilasok pakoltak.
Häkkinen azért még eltalált egy Benettont is, amelynek totyogása miatt meg Damon Hill koccant bele Eddie Irvine Ferrarijába. Ezzel Hill is kiesett.
A harmadik körben Schumacher már 15.718 másodperces előnyt szerzett, a két esélyes pedig a rossz taktika miatt már az első hatból is kiszorult. Villeneuve a 13. helyről állt ki vizes gumikért még ugyanebben a körben, ám mint később kiderült, ez sem segített rajta.
Az eső ugyanis még jobban rákezdett, a száraz beállítások pedig nem igazán működtek ilyen körülmények között. Hozzá kell tenni, hogy Schumacher is csúszkált, csinált kisebb hibákat, de, hogy mindent megúszott az csak zsenijének köszönhető. Pedig jellemzően még az egyenesekben is ki- ki pörgött a kereke, ami után az autó hátulja megindult a fal felé.
16 kör után aztán le is körözte Villeneuve-öt, aki nem kekeckedett vele. Schumacher a célegyenes utáni egyenes szakaszon, külső íven körbeautózta őt. A kanadai nem sokkal később fel is adta a küzdelmet. Szerinte ugyanis: „Megütöttem a védőkorlátot, ami után az autóm nehezen volt vezethető. Nem segítettek a nedves gumiabroncsok sem.".
Schumacher a táv feléhez közeledve érkezett először a bokszba, 41.489-es előnnyel, melynek köszönhetően természetesen az első helyre is jött vissza a kerékcsere után.
A kiállás érdekessége az volt, hogy Frentzen ennek köszönhetően vissza tudta venni a körhátrányát, de igazából sokra nem ment vele. Kevéssel később ugyanis az alagútból kijövet ráfordult a balos sikánra, de miután ráhajtott a kerékvetőre, és az megdobta, bele is állt a szemközti falba. Ez egy egészen amatőr hiba volt, de az is lehet, hogy inkább egy rémálom keseredett és megrendezett végjátéka. Ezzel Frentzen is kiszállt a versenyből, és a két nagy esélyes, az első és harmadik helyről induló Williams autók egyetlen hibás döntésnek köszönhetően nulla ponttal távoztak.
Schumacher a futam után elmondta, hogy Ő maximum egy második helyet jósolt magának, s amennyiben a körülmények nem változtak volna így meg, igazán örülhetett volna annak a helynek is.
Mindazonáltal Schumacher sem uralta végig a terepet. 40 perccel a befejezés előtt a célegyenes végén nem tudott megállni időben, ám arra még volt lélekjelenléte, hogy egyenesen menjen tovább. Megfogta az autóját a fal előtt. Csinált egy erőcsúsztatást, s már száguldott is tovább. Egyenesen a célig. Ezzel át is vette a vezetést a világbajnokságban.
Mögéje Rubens Barrichello a Stewart-Ford versenyzője sorakozott fel, aki a 10. helyről rajtolt. A harmadik helyre Eddie Irvine érkezett meg, aki pedig a 15. kockából indult.
Amennyiben az ég egy ehhez hasonló kockázatvállalásra kényszeríti a mezőnyt, akkor nem fogunk unatkozni a mai napon.
Jó szurkolást kívánunk!
|