| Hrek : Ferrari: nehz krlmnyek... |
Ferrari: nehz krlmnyek...
forrs:formula.hu 2008.03.15. 05:35
...
Az 59. Formula-1-es vilgbajnoksg nyithtvgjnek els trningjn a Ferrari rszrl mind Kimi Raikknen, mind Felipe Massa hatalmas tempt tudott diktlni. A msodik trningen azonban a finn pilta kszkdtt a belltsokkal, s mg csak a friss gumikkal sem tudott a korbbi kridkhz hasonlkat futni. Az olasz csapatnl elismertk, hogy Kimi esetben olyan belltsokat prbltak ki, melyek egyrtelmen megbontottk az aut balanszt. Ezenkvl -a tbbiekhez hasonlan- a Ferrarit is negatvan rintette az ers szl, illetve a magasabb hmrskleti viszonyok.
„Valamennyi csapat eltr zemanyag-mennyisggel teljestette a programjt. Nem mondhatom, hogy a dlutn szemlletesebb volt, mint a reggel. Egyszeren ms programokat futottak" - rulta el a Ferrari ftervezje, Aldo Costa.
A magas hmrsklet negatvan hatott az abroncsokra
„A hmrsklet nagyon magas volt, a plya nagyon csszs volt s a tapads is rossznak mutatkozott. A kemnyebb gumik tl kemnyek voltak, mg a lgyabbak tlsgosan szemcssedtek. Egyltaln nem volt knny a helyzet. Emiatt mindegyik piltnak problmt jelentett j krt futni."
A magas hmrsklet termszetesen a motoroknak is extra kihvst jelent, ugyanis ersebb htsre van szksgk az aggregtoknak. Az lcsapatok kzl a Ferrari 2,4 literes V8-asa klnsen rzkeny a magasabb hmrskletekre, s alapjban vve is nagyobb htst ignyel, mint trsai. A Ferrari motorokrt felels igazgatja, Gilles Simon elrulta, hogy csapata mr Ausztrliba is magval vitte azt a htbortst, amit Malajziba terveztek. „Szerencsre rendelkezsnkre ll a Malajzira kifejlesztett htborts, ami nagyban segtett." - tudatta a francia szakember. A kvetkez kt napra is hasonl idjrsi krlmnyeket jsolnak, ezrt nagy valsznsggel a Ferrari marad a pnteki napon alkalmazott htbortsnl. Simon azonban azt is elrulta, hogy emiatt nem vrhat semmifle teljestmnycskkens, hiszen ennek az elemnek nincs negatv hatsa a tbbi komponensre.
Slyos problmk a belltsok tern
Costa elrulta, hogy a Ferrari az els edzsnapon meglehetsen eltvedt a belltsok mezejn, ahhoz, hogy jra lendletbe kerljenek, vissza kell talljanak a helyes tra, amin az els edzsszekciban jrtak.„Az egyik piltnk elgedett volt az autjval. A msik versenyz bizonyos tnyezk miatt, amit teszteltnk, azonban nem volt boldog. Holnap ppen emiatt megprbljuk az autt Kimi szmra belltani. Nem tallt helyesnek nhny mdostst, amit kiprbltunk, emiatt holnap reggel ms irnyba kell haladnunk." - magyarzta csapata gondjait Costa.
Kiss kaotikus edzs
A mai napon kt izgalmas edzsre kerlt sor, mr ami a kicsszsokat s megprdlseket illeti. A versenyzk tbbsge ugyanis tbb zben megltogatta az ausztrl aszfaltcskot vez fvet. Klnsen a Clark sikn illetve a 11-es gyors kanyarkombinci jelentett nagy gondot a piltknak. Costa gy gondolja, hogy a hibk elssorban a rossz tapadsra illetve a vezeti segdeszkzk hinyra vezethetk vissza. „gy vlema mai napnem jelentett semmi klnlegessget a tavalyi vad els napjval sszehasonltva. Az elz vadban volt nhny verseny, ahol a plya pnteken nagyon piszkos volt s sok pilta kvetett el hibt." Costa azonban elismerte, hogy a jelenlegi helyzetet figyelembe vve sokkal nehezebb dolguk lesz a piltknak esben vagy jelents idjrs-vltozsnl.
Gilles Simonnak s csapatnak a motorok teljestmnynek befagyasztsval jval kevesebb dolga volt az elmlt nhny hnapban, azonban a tli felkszls folyamn bven akadtmunkjuk az egysges elektronika bevezetse miatt. „Termszetesen rengeteg kilomtert futottunk vele. Ez az elektronikai egysg teljesen ms, mint a korbbiak. Pldul a szablyoknak megfelelen nhny funkci hinyzik belle."
|