| Hrek : Massa bizakodan vrja a kezdst |
Massa bizakodan vrja a kezdst
2008.01.14. 17:25
...
Felipe Massa az utols futamon nem tudott harcba szllni a vilgbajnoki cm megszerzsrt, de nagy szerepet jtszott abban, hogy az egyni- s a konstruktri cm is a Ferrarihoz kerljn. A brazil pilta gy vli, hogy a tli idszakban "rettebb lettem. Megnsltem. gy is mondhatjuk, hogy frfi lettem."
"Egy Formula-1-es versenyz minden vben tanul valami jat. Minden vben van valami vltozs. Taln az abroncsok is mskpp viselkednek, az elektronika is ms lesz, gy lesz mit tanulni. Minden v tartogat valami jat, emiatt minden vben ellrl kell kezdennk." – jelentette ki a brazil versenyz, aki gy vli, hogy a pozitv dolgok mellett azt is "szem eltt kell tartani, hogy az elmlt vben milyen hibkat kvettnk el". Csak gy fejldhet a csapat.
Jean Todt posztjt janur 1-tl Stefano Domenicali tlti be. Massa szmra nem okoz fejfjst a vltozs. "Jl ismerem Stefanot. Jean Todt tovbbra is a csapathoz tartozik. A Ferrarinl tbb pozciban is kicserldtek az emberek, de a mentalits vltozatlan a csapatban."
Felipe Massa a Ferrari bemutatjt kveten kijelentette, hogy veszlyesnek tallja a kiprgsgtl betiltst, de kszen ll 'megbartkozni' vele. "Az elektronikus segdeszkzk nlkl a versenyz nagyobb szerepet kap a rajtnl, emiatt izgalmasabbnak grkezik s a versenyzk szmra is lvezetesebb lesz. Most rnk hrul a feladat, amit eddig az elektronikus rendszer vgzett el."
"Ez nem azt jelenti, hogy egy msik bolygra kerlnk, de meg kell tanulnunk vatosabban bnni a pedllal. A kridk nem sokat vltoztak kiprgsgtl nlkl az elmlt v vgn, gy nem hiszem, hogy problmt okoz majd az j szablyokhoz val alkalmazkods."
"Az j szablyok miatt mskpp kell kezelni az autt mint eddig, a rajtnl s a futam sorn is, pldul aki tl agresszv, knnyen tnkreteheti az abroncsokat. vatosabbnak kell lennnk kiprgsgtl nlkl, hogy az abroncsok ne kopjanak el tl hamar. Ezt meg kell tanulnunk."
Massa nem rzi, hogy nagyobb nyoms nehezedik a vllra, mint az elmlt vben. Az elmlt esztendben nyerni 'kellett', mivel kt vig nem nyert a csapat, idn pedig azrt 'kell' nyerni, mert tavaly sikerlt.
Az elmlt esztendben tbb alkalommal is technikai hiba histotta meg a j eredmnyeket, gy a Ferrari a tli tesztek sorn mindent elkvet annak rdekben, hogy ez idn ne okozzon problmt.
"A megbzhatsg nagyon fontos. Egy vilgbajnoki kzdelemben akr egy kiess is vget jelentheti. Az elmlt vben nagyon sok pontot vesztettnk a megbzhatsg hinya miatt, de idn egy olyan autval akarjuk elkezdeni a vilgbajnoksgot, amely szz szzalkig megbzhat."
Massa a jv heti jerezi tesztek sorn prblhatja ki elszr j munkaeszkzt.
Massa biztos abban, hogy a csapat az vad kezdetig jabb elrelpseket tesz, mind a teljestmny, mint a megbzhatsg tern. "A jerezi teszten teljestett idk mr megkzeltettk a tavaly futottakat. A szlcsatornbl is pozitv visszajelzseket kapunk, de termszetesen oda kell figyelni a vetlytrsakra is, mert a kivl adatok ellenre is elkpzelhet, hogy nagyobb iramban fejldtek, s tbb energit fordtottak az j autra. Pontos vlaszokat csak a plyn, s az els versenyen kapunk."
Az elmlt esztend negyedik helyezettje gy vli, hogy az idei esztendben is szmolni kell Lewis Hamiltonnal, aki "konstans teljestmnyt nyjtott az elmlt esztendben. Remek benyomst tett. Nem tudom mi trtnt vele az utols kt versenyen. Maximlis pontot kellett volna szereznie, de nem tette. gy gondolom, hogy nem szerencss, hogy gy fejezte be az vet. De tisztelem t, s tudom szmolni kell vele idn, s aksbbiekben is."
|